tisdag 7 april 2009

- Jag ändrar ofta uppfattning om saker.
Ena stunden kan jag hålla med ena kompisen om att Usama Bin Ladin är ful, andra stunden kan jag hålla med min andra kompis om att han är sjukt snygg. Okej, detta var ett dåligt exempel men förhoppningsvis förstår man vad jag menar. Alltså, säger jag någonting ena dagen och säger någonting helt annat nästa dag så är det faktiskt inte för att jag ljuger utan för att jag är osäker och ändrar uppfattning hit och dit gällandes vissa saker!

- Mitt minne kan vara extremt dåligt.
Jag vet inte om jag bara minns saker jag vill minnas, eller om jag faktiskt på riktigt har ett riktigt dåligt minne, men saker jag faktiskt borde komma ihåg försvinner ur min hjärna bara sådär.

- Jag tappar alltid bort papper och andra viktiga saker.
Det spelar i princip ingen som helst roll vad det är för papper eller vad det nu är som sätts i handen på mig, alltid alltid alltid lyckas jag tappa bort det i vilket fall! Så ge mig aldrig ansvaret att hålla koll på något, det kommer spårlöst att försvinna... Förra veckan lyckades jag tillexempel tappa bort ett papper jag fick av min mentor, och på det pappret skulle jag göra inriktningsval till årskurs tre. Jag vet inte riktigt hur men pappret typ ramlade ur min ficka eller något..

- Jag blir galen om jag inte får som jag vill.
Detta gäller dock inte med vänner etc, utan med familjen och så. Ger inte min mamma mig pengar eller ser till så att jag har det jag vill ha precis när jag vill ha det, så får jag anfall och skriker, hugger mig själv i armarna med diverse vassa saker, slår sönder mobiler eller andra saker utav värde med mera.. Jag är inte så farlig som det låter, sånt här händer enbart om jag är ensam dessutom!

- Jag kan typ inte säga nej till någonting.
Om en vän frågar mig någonting, vad som helst, så kan jag nästan aldrig säga nej. Så frågar du mig någonting och jag svarar ja, så kanske jag egentligen bara säger ja för att vara snäll medans jag faktiskt VILL svara nej. Sen om det är en främling som frågar mig någonting kan jag lätt säga nej.




- Jag skulle aldrig i hela mitt liv vara otrogen.
När jag väl har en pojkvän så finns bara han för mig och alla andra killar existerar inte som mer än vänner. Jag har aldrig varit otrogen (förutom att jag pussade en kille på kinden en gång men då stod min dåvarande pojkvän brevid mig och iaktog det hela och sa inget om det) och jag tänker aldrig vara det heller. Otrohet är nog någonting av det värsta jag vet, varför är man tillsammans med någon ifall man vill hålla på med andra? Patetiskt!

- Jag har aldrig snattat ur en affär.
Jag skulle för det första aldrig våga. för hade jag blivit påkommen hade jag skämts till döds, jag är inte bra på att tackla den sortens situationer så att säga. Dessutom tycker jag att det är så jävla patetiskt att snatta, jag vet inte varför jag tycker att det är patetiskt ens, men jag bara tycker det.


- Om mina vänner mår dåligt så vill jag hjälpa.
Även om jag kanske inte kan eller om det ibland inte ens verkar som att jag försöker, så vill jag innerst inne hjälpa för jag vet hur jobbigt det är att må dåligt.


- Jag är inte som alla andra.
Okej, I know, alla är unika. Men ofta är det folk som frågar mig om jag är full eller om jag har tagit någonting jag inte borde tagit, för att jag oftast är väldigt "speedad" och säger konstiga saker som inte alls passar in i samtalet eller situationen man är i. Folk som träffar mig första gången brukar tycka att jag är konstig eller dum i huvudet. Antingen tycker man om mig jättemycket första gången man träffar mig, eller så hatar man mig. Men jag är iallafall mig själv!

- Jag har aldrig kört något fordon när jag varit påverkad.
Dom flesta där jag bor (Uddevalla och orust) kör till och från fester när dom är fulla, ibland är dom ute och kör bara för skojs skull när dom är fulla också. Jag har inte kört ett enda fordon påverkad. Inte ens en jävla cykel! Jag säger dessutom ALLTID till folk som tänker köra iväg påverkade på ett fordon att dom inte ska göra det. Inte alltid dom lyssnar, men det är iallafall värt ett försök!





1 kommentar:

older ones